16. Розділ про миле.
209
Хто береться до того, чого йому не варто прагнути, та не прагне того, до чого слід удаватися, хто, відкинувши благо, хапається за миле – той заздрить вимогливим до себе.
210
Не прихиляйся до милих і ніколи – до немилих. Болісно не бачити милих та бачити немилих.
211
Отже нічого не слід робити милим, адже розлука з милим погана. Не знає кайданів той, що для нього немає милого чи немилого.
212
Приязнь породжує журбу, приязнь породжує страх. Вільний від приязні не має журби, звідки взятись страху?
213
Кохання породжує журбу, кохання породжує страх. Вільний від кохання не має журби, звідки взятись страху?
214
Любов породжує журбу, любов породжує страх. Вільний від любові не має журби, звідки взятись страху?
215
Насолода породжує журбу, насолода породжує страх. Вільний від насолоди не має журби, звідки взятись страху?
216
Жадання породжує журбу, жадання породжує страх. Вільний від жадання не має журби, звідки взятись страху?
217
Довершений у чесноті та погляді, твердий у дхаммі, той, що відає правду, робить свою справу – такий подобається народу.
218
Той, кому заманулося невимовного, хто сповнив би цим думку та чий розум не прикутий до насолод, зветься “плавець проти течії”.
219-220
Давно відсутній муж благополучно вертається додому звіддаля. Родичі, друзі й доброзичливці не нарадіються його поверненню. Так само й доброчинця вітають добрі вчинки, коли він переходить із цього світу до іншого, як родичі вітають повернення милого.