21. Розділ про різне

290

Якщо, відмовившись від помірного щастя, він бачить, що отримає велике щастя,  розумному слід пожертвувати помірним щастям, узявши до уваги велике щастя.

291

Він бажає щастя собі, спричиняючи нещастя іншим. Сплутаний, змішаний з ненавистю, від ненависті він не звільнюється.

292

Те, що слід зробити – відкидається, те, що не слід – робиться. У таких пихатих, запаморочених потяги зростають.

293

Проте у цупких, чия увага постійно спрямована на тіло, хто не займається тим, що не слід робити, а вперто чинить те, що слід - в уважних, усезнаючих - потяги відступають.

294

Убивши матір, батька та двох царів-вояків, убивши царство з його підданими, брахман іде незворушний.

295

Убивши матір, батька та двох царів-учених, убивши п`ятим тигра, брахман іде незворушний.

296

Добре розбудженими завжди прокидаються учні Готами, чия увага і вдень, і вночі постійно спрямована до Будди.

297

Добре розбудженими завжди прокидаються учні Готами, чия увага і вдень, і вночі постійно спрямована до дхамми.

298

Добре розбудженими завжди прокидаються учні Готами, чия увага і вдень, і вночі постійно спрямована до сангхи.

299

Добре розбудженими завжди прокидаються учні Готами, чия увага і вдень, і вночі постійно спрямована до тіла.

300

Добре розбудженими завжди прокидаються учні Готами, чия думка і вдень, і вночі радіє ненасильству.

301

Добре розбудженими завжди прокидаються учні Готами, чия думка і вдень, і вночі радіє розмислу.

302

Важко піти, важко цьому радіти. Важке, болісне домашнє життя. Болісний зв`язок із несхожими, страннього спостигає страждання. Отже, хай він не буде ні страннім, ані стражденним.

303

Впевненого, сповненого чесноти, наділеного славою, заможністю - в якому б місці він не опинився, там же й ушановують.

304

Правдиві сяють звіддаля, немов засніжені гори. Неправдивих у світі не видно, як стріл, випущених уночі.

305

Сидячи на самоті, сплячи на самоті, мандруючи невтомно на самоті, тамуючи себе на самоті, слід радіти на краю лісу.